Retourneren

U kunt bij ons zorgeloos uw bestelling retourneren.

Wanneer kunt u bij ons retourneren?

  • Het product is beschadigd bij aankomst;
  • Het product werkt niet naar behoren;
  • De kwaliteit voldoet niet naar verwachting;
  • De omschrijving op de site komt niet overeen met het product;
  • De foto's op de site komen niet overeen met het product;
  • U heeft een ander product ontvangen dan besteld;
  • U heeft meer producten ontvangen dan besteld;
  • U heeft het verkeerde product besteld en wilt afzien van de aankoop;

Klik hier om direct naar het retourformulier te gaan

Algemene voorwaarden retourneren

Het is voor u van belang dat u kennis heeft genomen van de algemene voorwaarden van retourneren.

Mag ik mijn bestelling te allen tijde retour sturen?
U heeft twee weken bedenktijd voor uw online aankopen bij ons. Het recht op restitutie vervalt pas na 14 dagen na ontvangst van de bestelling. Retouren worden alleen in behandeling genomen wanneer de bestelling -indien redelijkerwijs mogelijk- ongeschonden, in originele verpakking en in een verzenddoos worden geretourneerd. Bij producten die beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen, behoudt DockHouse het recht de retourzending te weigeren of de schade in rekening te brengen.

Mag ik het product in gebruik nemen?
Nee, u mag het product niet in gebruik nemen.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?
Europees is het vastgesteld dat u een zichttermijn heeft 14 dagen binnen dit termijn kunt u het product retourneren. Alleen de kosten van retourzending zijn voor uw eigen rekening.

Ben ik aansprakelijkheid bij het retourzenden?
Bij het retourzenden willen wij u er graag op wijzen dat het verstandig is om het pakket aangetekend of met verzekerservice naar ons te versturen. De reden is dat het risico van retoursturen van pakketten bij u als consument ligt en de daarbij behorende bewijslast ook. Dit zijn de voorwaarden gesteld vanuit de bezorger.

Hoe kunt u het product retourneren?
Retouren worden alleen in behandeling genomen wanneer de bestelling -indien redelijkerwijs mogelijk- ongeschonden, in originele verpakking en in een verzenddoos worden geretourneerd. Wij adviseren de verzenddoos en originele pakking zorgvuldig open te maken, zodat u deze (indien nodig) weer kunt gebruiken om de bestelling terug te sturen.

Kan ik mijn bestelling direct aan de chauffeur/postbode geven of omruilen?
Dit is helaas niet mogelijk, u dient het pakket bij een (post)afgifte punt bij u in de omgeving af te geven.

Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?
U ontvangt een bevestiging wanneer wij het product retour hebben ontvangen en in behandeling hebben genomen. Naar aanleiding van uw keuze zult u binnen twee weken een nieuw product ontvangen of uw geld teruggestort krijgen.

Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd aangekomen, wat kan ik nu doen?
Als uw bestelling niet compleet of beschadigd is neemt u dan contact op met ons. Wij zullen u helpen het probleem op te lossen!

Invullen van het retourformulier

Indien u een product wilt retourneren dient u het retourformulier in te vullen. Klik hier om het retourformulier in te vullen. Nadat u het retourformulier heeft ingevuld zullen wij zo spoedig mogelijk reageren. Mochten wij nog vragen hebben, dan zullen wij u telefonisch of per e-mail benaderen.

Afhandeling retourzending

Nadat u het product(en) retour heeft gestuurd ontvangt u van ons een bevestiging. Hierna zullen wij uw wens in het retourformulier verwerken. Indien u heeft gekozen voor:

Ik wil mijn geld retour
Het geld zullen wij tussen de twee tot uiterlijk drie weken na ontvangst van het product naar u overmaken.

Ik wil een nieuw exemplaar ontvangen
Na ontvangst van het geretourneerde product(en) zullen wij u een nieuw product, indien op voorraad en nog leverbaar, sturen.

Ik wil een ander product
Indien u voor deze optie heeft gekozen, dan heeft u in het retourformulier aangegeven welk product(en) u wenst. Wij zullen het aankoopbedrag verrekenen met de door uw gekozen product(en). Indien u geld retour ontvangt zullen bij dit uiterlijk binnen twee weken naar u overmaken. Mocht u bij moeten betalen dan zult u een factuur van ons ontvangen.